Terug
Gepubliceerd op 23/11/2021

Notulen  Raad van bestuur AGB

ma 27/09/2021 - 19:30 Schepenzaal
  • Ondersteuning

    • Bestuursondersteuning

      • Verslag raad van bestuur AGB van maandag 28 juni 2021 - goedkeuring

        Aanleiding en voorgeschiedenis

        De notulen van de vorige vergadering zijn ter beschikking van de leden van de raad van bestuur AGB. Zij kunnen er kennis van nemen via eNotulen. Het verslag van de vorige raad ligt telkens ter goedkeuring voor.

        Feiten, context en argumentatie

        De notulen van de vorige vergadering zijn ter beschikking van de leden van de raad van bestuur AGB. Zij nemen er kennis van via eNotulen. Het verslag van de vorige raad ligt telkens ter goedkeuring voor.

        Elk lid van de raad van bestuur AGB heeft het recht tijdens de zitting opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de raad van bestuur AGB worden aangenomen, worden de notulen aangepast. Als er geen opmerkingen zijn, beschouwt men de notulen als goedgekeurd en worden ze door de voorzitter van de raad van bestuur AGB en de algemeen directeur ondertekend.

        Bevoegdheid en juridische grond

        - het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur

        - het artikel 21 §2 van de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf

        Bijlagen

        - verslag vorige zitting 28 juni 2021

        Besluit

        Enig artikel

        De raad van bestuur AGB keurt het verslag van de vorige zitting van maandag 28 juni 2021 goed.

         

  • Financieel Beleid

    • Financiën

      • Opvolgingsrapport strategisch meerjarenplan 2020-2025 (eerste semester 2021) AGB Wingene - aktename

        Aanleiding en voorgeschiedenis

        Artikel 263 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn bepalen wanneer hen een opvolgingsrapportering, met een stand van zaken van de uitvoering van het meerjarenplan, wordt voorgelegd. Er wordt minstens voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar voorgelegd. Ook voor het AGB maken we een opvolgingsrapportering op.

         

         

        Feiten, context en argumentatie

        Het opvolgingsrapport eerste semester 2021 voor het AGB werd opgemaakt en wordt voor aktename voorgelegd aan de raad van bestuur. 

        Bevoegdheid en juridische grond

        - Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 263 en artikel 241.

        Bijlagen

        - Opvolgingsrapport eerste semester 2021 AGB

        Besluit

        Enig artikel

        De raad van bestuur neemt akte van het opvolgingsrapport eerste semester 2021 AGB.

  • Mens: Vrije Tijd

    • Sport

      • ‘Recreatiebad De Alk: aankoop onbemande toegangscontrole en ticketkiosk” - lastvoorwaarden en gunningswijze

        Aanleiding en voorgeschiedenis

        Naar aanleiding van het nieuwe dienstverleningsconcept bekijken we de toekomstige dienstverlening voor Dienst Vrije Tijd. In het nieuwe concept installeren we een themabalie Vrije Tijd of een Vrijetijdspunt.  Het Vrijetijdspunt wordt de hoeksteen van de dienstverlening bij de Dienst Vrije Tijd. Het fungeert als eerste aanspreekpunt binnen de dienstverlening, zowel voor burgers, verenigingen als organisatoren van activiteiten en evenementen. Intern zorgt het Vrijetijdspunt voor de nodige administratieve ondersteuning van de andere collega’s binnen de dienst.

        Om dit mogelijk te maken wordt ook de eerstelijnsdienstverlening binnen de Alk herbekeken. De doelstelling bestaat erin om een volledig onbemande en geautomatiseerde toegang te voorzien voor het zwembad. In de inkomhal kunnen hiervoor ticketkiosken geleverd en geplaatst worden. Klanten kunnen  zelf een toegangsdrager kopen zodat de huidige kassa en loket volledig kan worden vervangen en geautomatiseerd. Met deze  toegangsdrager dient men toegang te krijgen tot het zwembad en dit maximaal met het behoud van de huidige infrastructuur (toegangsdeuren).

        Feiten, context en argumentatie

        De kiosk zou in de inkomhal kunnen geplaatst worden en dient onderhoudsvriendelijk en vandaalbestendig te zijn en voorzien van verschillende betaalmogelijkheden cash, bancontact, payconiq, factuur…

        Aan de kiosk moeten klanten  hun abonnementen kunnen verlengen, raadplegen, dagtickets kopen…  Eveneens moet er de mogelijkheid zijn om online-tickets te kopen die dan aan de kiosk kunnen omgeruild worden voor een toegangsdrager. De kiosk zou ook over een telsysteem moeten beschikken waardoor we steeds weten hoeveel mensen een ticket gekocht hebben.  De kiosk is gebruiksvriendelijk en overzichtelijke voor zowel de klant als de medewerkers.

        De toegangsdrager moet gebruikt kunnen worden om de toegangsdeur naar de kleedkamers te openen. Als er zich problemen voordoen aan de kiosk moet de mogelijkheid voorzien zijn ( via  een hulpknop of …) om hulp in te roepen  van een interne/externe medewerker.

        De installatie dient voldoende getest te kunnen worden vóór en operationeel zijn op 1 maart 2022. 

        Voor deze opdracht werd een bestek opgesteld. De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 150.000 excl. btw en omvat de eenmalige investeringsuitgaven en de jaarlijkse uitgaven gerekend over 4 jaar.

        Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking                                                                                                              

        Bevoegdheid en juridische grond


        - de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen;
        - de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen;
        - de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 41, §1, 1° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van € 214.000,00 niet);- Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
        - het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen;
        - het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
        - het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht
        - het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
        - het besluit van de Raad van Bestuur dd. 28 januari 2019 houdende de vaststelling van het begrip dagelijks bestuur inzake de bevoegdheidsverdeling tussen de Raad van Bestuur en het Directiecomité van het AGB-Wingene.

        Financiële gevolgen

        De nodige kredieten zullen voorzien worden bij de aanpassing van het strategisch meerjarenplan 2020 - 2025.

        Bijlagen

        - Bestek: "Recreatiebad De Alk: aankoop onbemande toegangscontrole en ticketkiosk"

        Besluit

        Artikel 1

        Voor de opdracht "Recreatiebad De Alk: aankoop onbemande toegangscontrole en ticketkiosk" werd het bestek opgesteld.

         

        Artikel 2 

        De raad van bestuur stelt de lastvoorwaarden vast zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.

         

        Artikel 3

        Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.


        Artikel 4

        De aankondiging van de opdracht zal worden bekendgemaakt op nationaal niveau.

Namens Raad van bestuur AGB,

Jurgen Mestdagh
Algemeen directeur

Lieven Huys
Voorzitter