Aanleiding en voorgeschiedenis
Naar aanleiding van de afstemming van de reglementen voor de fusiegemeente, is een aanpassing van het reglement Mobitwin noodzakelijk.
Feiten, context en argumentatie
Het ontwerpreglement is een samensmelting van de bestaande reglementen Ruiselede-Wingene, zoals in bijlage gevoegd.
De belangrijkste wijzigingen in het ontwerpreglement tegenover de bestaande reglementen zijn:
- Doortrekken van de werking van de sociale mobiliteitsdienst 'Mobitwin' voor de fusiegemeente (gelijkblijvend voor Wingene).
- Gebruikers hebben een belastbaar inkomen dat lager ligt dan 2 keer het categoriebedrag leefloon (gelijkblijvend voor Wingene)
- De kosten voor het lidmaatschap en kilometertarief worden opgenomen in het gemeentelijk retributiereglement en volgen de tarieven van Mobitwin (gelijkblijvend voor Wingene)
- Ritten worden minstens 4 werkdagen vooraf aangevraagd via het Welzijnspunt.
Bevoegdheid en juridische grond
- het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
- gemeentelijk reglement Mobitwin van 25 november 2015 (Wingene)
- overeenkomst Mobitwin met Mpact vzw van 26 maart 1998 (Wingene)
- gemeentelijke reglement Minder Mobielen Centrale van 23 april 2020 (Ruiselede)
Bijlagen
- gemeentelijk reglement Mobitwin van 25 november 2015 (Wingene)
- overeenkomst Mobitwin met Mpact vzw van 26 maart 1998 (Wingene)
- gemeentelijke reglement Minder Mobielen Centrale van 23 april 2020 (Ruiselede)
- ontwerpreglement vanaf 1 januari 2025
Besluit
Enig artikel
De OCMW-raad gaat akkoord met de herwerking van het reglement Mobitwin voor de fusiegemeente vanaf 1 januari 2025. Het reglement in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.