De notulen van de vorige vergadering zijn ter beschikking van de gemeenteraadsleden. Zij kunnen er kennis van nemen via eNotulen. Het verslag van de vorige raad ligt telkens ter goedkeuring voor.
De notulen van de vorige vergadering zijn ter beschikking van de gemeenteraadsleden. Zij kunnen er kennis van nemen via eNotulen. Het verslag van de vorige raad ligt telkens ter goedkeuring voor.
Elk raadslid heeft het recht tijdens de zitting opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen aangepast. Als er geen opmerkingen zijn, beschouwt men de notulen als goedgekeurd en worden ze door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur ondertekend.
- de omzendbrief van de Vlaamse Regering betreffende het bestuurlijk toezicht en de bekendmakingsplicht in het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het Provinciedecreet van 9 december 2005
- het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, meer bepaald artikel 32
- het huishoudelijk reglement voor de gemeenteraad, vastgesteld in zitting van 28 januari 2019 en laatst gewijzigd in zitting van 22 november 2021
- verslag vorige zitting 30 mei 2022
Enig artikel
De gemeenteraad keurt het verslag van de zitting van 27 juni 2022 goed.
Voor de realisatie van het Keizerspark dient bijkomend grond aangekocht te worden.
Naar aanleiding van de bouw van een nieuw cultuurcentrum met omgevingsaanleg dienen de nodige grondverwervingen te gebeuren. De tuin van de CM is meegenomen in de ontwikkeling van het Keizerspark.
Na gesprekken met de raad van bestuur van vzw Auxilia, is er een akkoord tot aankoop van het stuk grond, de grens volgend van het RUP. Het gaat om een totale oppervlakte van 529m².
Dienst Vastgoedtransacties maakte de schatting op. De waarde is bepaald op 150 €/m², wat een totaal geeft van 79.350 euro.
Vzw Auxilia ging akkoord met deze prijs. Dienst Vastgoedtransacties maakte de ontwerpakte op die ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de gemeenteraad.
- decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
De nodige kredieten worden voorzien in het strategisch meerjarenplan 2020-2025 via:
- Raming MJP001134 Aankoop diverse gronden
- Actie AC000073 11.04.02: We spelen in op opportuniteiten wat de vastgoedportefeuille en de strategische grondverwerving betreft
- Verantwoordelijke dienst FINANCIEN
Er is voldoende budget voorzien.
- ontwerpakte
Artikel 1
De gemeenteraad keurt de aankoop van de grond Oude Bruggestraat 7 te 8750 Wingene goed. Het gaat om een oppervlakte van 529m², nodig voor de realisatie van het keizerspark. Totale kostprijs bedraagt 79.350 euro.
Artikel 2
Alle kosten, kosten en erelonen die betrekking hebben op deze akte zijn voor rekening van de verkrijger.
Artikel 3
De raad machtigt Dienst Vastgoedtransacties om de akte in haar naam te vertegenwoordigen en ondertekenen.
Artikel 4
Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan Dienst Vastgoedtransacties.
De renovatie van de sacristie van de Sint-Amanduskerk naar aanleiding van de verwarmingsinstallatie is volop bezig. Door de stijgende prijzen is de voorziene financiering echter onvoldoende.
Waar deze werken samen met de erelonen in totaal oorspronkelijk geraamd waren op 250.000 euro, ramen we de totale kost nu op 300.000 euro (240.000 euro werken en 60.000 euro erelonen). Dankzij een gewestelijke toelage van 60.000 euro blijft nog 240.000 euro te financieren door de gemeente.
In het meerjarenplan was oorspronkelijk 190.000 euro voorzien voor deze renovatie.
Hiervan werd echter in 2021 8.192,57 euro gebruikt om het saldo van de gemeentelijke toelage voor de bouw van de pastorie Wingene te financieren. Door de inbreng van kerkfabriek Sint-Aldegondis zal het gemeentelijk aandeel integraal terugvloeien naar de gemeente.
We stellen voor om de voorziene investeringstoelage aan de kerkfabriek Sint-Amand te verhogen tot maximaal 240.000 euro en deze investeringstoelage uit te betalen na voorlegging van facturen.
- het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 41
De nodige kredieten zijn voorzien op het investeringsbudget van het strategisch meerjarenplan 2020-2025 via:
- raming MJP001104 Toelage voor vernieuwen verwarmingsinstallatie en renovatie sacristie kerk Sint-Amandus
- actie 11.03.05: We maken een lange termijn visie voor de renovatie van de gemeentelijke gebouwen en voeren dit uit
- verantwoordelijke dienst FIN
Er is 181.807,43 euro beschikbaar, te verhogen via de eerstvolgende aanpassing met 58.192,57 euro naar 240.000 euro.
Visum financieel directeur vereist: Voorwaardelijk positief visum ontvangen op 09/08/2022. Voorwaarde is dat de gemeenteraad bereid is het nodige krediet te voorzien bij de volgende aanpassing van het meerjarenplan.
Artikel 1
De gemeenteraad kent de investeringstoelage renovatie sacristie toe aan kerkfabriek Sint-Amand voor een bedrag van maximaal 240.000 euro.
Artikel 2
De investeringstoelage wordt uitbetaald na het voorleggen van de nodige facturen.
Het huishoudelijk reglement gemeentelijke socio-culturele infrastructuur is in voege sedert 1 mei 2021 na goedkeuring van de gemeenteraad op 29 maart 2021. Het reglement werd afgestemd op de implementatie van de software om eenvoudig en online de socio-culturele infrastructuur te reserveren en te gebruiken. Naar aanleiding van feedback op het gebruik van de software, Facilitator - module reservaties, organiseerde Dienst Vrije Tijd een evaluatiemoment in de vorm van een bevragingsronde bij gebruikers. Op basis van de antwoorden worden wijzigingen voorgesteld. Na goedkeuring dient ook het retributiereglement hierop te worden afgestemd.
De herziening van het huishoudelijk reglement gemeentelijke socio-culturele infrastructuur kadert in de bijsturing na bevragingsronde bij de gebruikers, alsook in de jaarlijkse evaluatie volgens artikel 38.
De aanpassingen zijn als volgt samen te vatten :
- Maximum 1 jaar op voorhand reserveren blijft behouden maar voor vaste gebruikers met langdurig terugkerend gebruik en jaarlijks grote evenementen is een afwijking mogelijk. (art. 10)
- Verzoek tot betalen in de vorm van een factuur via mail nà gebruik.(art. 18)
Dit werd al toegepast na CBS van 16 mei 2022 in overleg met Dienst FIN.
Alsook werd in de software de mogelijkheid om te betalen via overschrijving met gestructureerde mededeling geactiveerd voor alle gebruikers.
- Reserveren is mogelijk per 2uur. Met uitzondering van de categorie 'Voorbereiding/stockage/opruim' waar het minimum tijdsblok 1uur is (art. 13)
De redactionele aanpassingen die voortvloeien uit interne evaluatie zijn als volgt samen te vatten :
- Dienst Vrije Tijd is vervangen door het Vrijetijdspunt, gezien opstart hiervan 1 juni 2022.
- Het Parochiaal Centrum staat niet meer in de lijst beschikbare gebouwen gezien geen toekomstperspectief voor verhuur.
- Beslissing van college om tijdelijk of gedeeltelijk bepaald(e) gebouw(en) uit verhuur te halen is toegevoegd (zie 3.art3).
Dit is momenteel van toepassing op de Kaplote.
- Matrix toegelaten type activiteit per gebouw is nu visueel duidelijker.
- het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
- het huishoudelijk reglement gemeentelijke socio-culturele infrastructuur, goedgekeurd door de gemeenteraad op 29 maart 2022.
Binnen het strategisch meerjarenplan 2020-2025 werd beleidsdoelstelling 2.1 opgenomen om 'samen te werken aan een efficiënt, effectief en klantgericht bestuur'.
Deze beleidsdoelstelling draagt de visie van het nieuwe dienstverleningsconcept waarbij we verder inzetten op de omslag van fysieke naar online dienstverlening.
- Huishoudelijk reglement gemeentelijke socio-culturele infrastructuur (versie 1).
- Herziening van het huishoudelijk reglement gemeentelijke socio-culturele infrastructuur (versie 2b).
Fractie CD&V diende op dinsdag 23 augustus 2022 volgend amendement in:
Enig artikel
De gemeenteraad stelt de herziening van het huishoudelijk reglement socio-culturele infrastructuur, zoals in bijlage opgenomen, vast. Het reglement treedt in werking op 1 september 2022.
Op 2 februari 2022 diende Matthy Duyvejonck, in naam van Chiro Wingene, een aanvraag in betreffende het reglement investeringstoelagen jeugdlokalen.
Chiro Wingene zal een prefab garagebox plaatsen links naast de Chirolokalen. Ze hebben hiervoor een goedgekeurde vergunning. De referentie van de stedenbouwkundige vergunning is OMV-2019025756. Volgens het reglement investeringstoelagen jeugdlokalen goedgekeurd door de gemeenteraad op 26 mei 2008 kunnen ze een toelage krijgen voor deze realisatie. Op basis van de offerte voor het leveren en plaatsen van een prefab garagebox hebben ze volgens reglement recht op 30% van de facturen. Het totaalbedrag van de ontvangen offerte in bijlage bedraagt € 16737,50 * 30% = € 5021,25.
Het college van burgemeester en schepenen keurde dit goed op 7 maart 2022 en gaf ook de jeugdraad positief advies op 30 april 2022.
Het CBS besliste op 7 maart 2022 om een aanvullende (bovenop 30%) nominatieve toelage toe te kennen die in lijn ligt met 80% subsidiëring. Die nominatieve toelage wordt als volgt onderbouwd:
- Vraag van de gemeente voor de sloop van het oude stockagegebouwtje in kader van het project Keizerspark. De timing speelt hierbij ook een rol, gezien ze reeds een aantal jaren zelf vragende partij zijn om hieraan verder te werken, maar dit on hold werd gezet door de gemeentelijke diensten. Intussen was ook de oorspronkelijke vergunning vervallen.
- Ten tweede is er nood aan een veilige en afgeschermde locatie voor de opslag van gasflessen. Extra berging draagt ook bij tot de algemene brandveiligheid van de jeugdlokalen. Chiro Wingene wordt ook verhuurd voor overnachtingen van andere jeugdgroepen, dus is extra aandacht voor brandveiligheid geen overbodige luxe.
- Omwille van de aard van de uitvoering is weinig of geen ‘vrijwilligerswerk’ mogelijk. Het gaat immers om een prefab garagebox die met het nodige (groot) materieel op zijn plaats moet worden gezet.
De extra nominatieve toelage bedraagt € 16737,50 * 50% = € 8368,75.
Er is momenteel geen budget beschikbaar en wordt voorzien bij de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 56§3.
Het besluit van de gemeenteraad omtrent reglement investeringstoelagen jeugdlokalen van 26 mei 2008.
Er is momenteel geen budget beschikbaar en wordt voorzien bij de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.
Nieuwe raming MJP001814 werd reeds aangemaakt met AMJP002782.
Raming MJP001418 Werkingstoelage voor garagebox
Budgetsleutel 2022/6490050/WI/0750/
Actie AC000310 -- 04.03.06: We stellen infrastructuur aan verenigingen ter beschikking en volgen op
Code dienst JEUGD
- aanvraag Chiro Wingene
- offerte garagebox Chiro Wingene
- reglement investeringstoelagen jeugdlokalen
Artikel 1
De gemeenteraad kent een extra nominatieve toelage jeugdinfrastructuur toe aan Chiro Wingene voor een bedrag van € 8368,75.
Artikel 2
De gemeenteraad voorziet budget bij de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan om de garagebox te subsidiëren.
Op 22 februari 2022 dienden de Landelijke Gilden van Wingene en Zwevezele een nieuwe aanvraag in voor de organisatie van de fietshappening het Vijfde Wiel. Omwille van corona werd het evenement immers twee jaar na elkaar geannuleerd, dit in 2020 en in 2021. Na twee jaar van uitstel kon de fietshappening eindelijk doorgaan op maandag 15 augustus 2022.
Bij de oorspronkelijke aanvraag besliste de gemeenteraad om in te gaan op de vraag naar financiële steun voor de organisatie van dit evenement door middel van het toekennen van een nominatieve toelage van € 1.000,00 per Landelijke Gilde, te voorzien bij budgetwijziging. Het is de bevoegdheid van de gemeenteraad om de in 2020 vooropgestelde toelage van € 1.000,00 per Landelijke Gilde nu opnieuw goed te keuren voor 2022.
Na twee jaar van uitstel, stond op maandag 15 augustus 2022 de 28ste editie van het Vijfde Wiel op de agenda, een gezinsvriendelijke fietshappening van Landelijke Gilden. Voor deze editie was de organisatie in handen van Landelijke Gilden Pittem, Zwevezele en Wingene. Er was keuze tussen 4 fietslussen: 20 km, 35 km, 50 km of 60 km. De start- en stopplaats bevond zich in Pittem, in Wingene en Zwevezele waren 2 stopplaatsen voorzien.
Toen het evenement in 2020 voor het eerst op de agenda stond, vroeg de organisatie of financiële steun van de gemeente mogelijk was. In het strategisch meerjarenplan 2020-2025 was geen financiële ondersteuning voor deze organisatie voorzien. Daarom besliste de gemeenteraad van 30 maart 2020 om in te gaan op deze vraag en voor dat jaar een bedrag van € 1.000,00 per Landelijke Gilde als nominatieve toelage te voorzien bij budgetwijziging. Maar omwille van het uitstel van het evenement, werden de nominatieve toelages niet uitbetaald.
Ook voor 2022 is voor het Vijfde Wiel geen budget voorzien in het strategisch meerjarenplan 2020-2025. Het is de bevoegdheid van de gemeenteraad om de in 2020 vooropgestelde toelage van € 1.000,00 per Landelijke Gilde opnieuw goed te keuren.
- Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, met in het bijzonder artikel 56
Bij de volgende aanpassing van het strategisch meerjarenplan 2020-2025 zijn volgende kredieten te voorzien:
Nominatieve toelage van € 1.000,00 voor Landelijke Gilde Wingene:
- MJP001428 - Organisatie van het Vijfde Wiel door Landelijke Gilde Wingene
- Actie 04.01.09 - We ondersteunen verenigingen bij het organiseren van een publiek toegankelijk evenement met maatschappelijke meerwaarde
- Verantwoordelijke dienst - CULTUUR
Nominatieve toelage van € 1.000,00 voor Landelijke Gilde Zwevezele:
- MJP001429 - Organisatie van het Vijfde Wiel door Landelijke Gilde Zwevezele
- Actie 04.01.09 - We ondersteunen verenigingen bij het organiseren van een publiek toegankelijk evenement met maatschappelijke meerwaarde
- Verantwoordelijke dienst - CULTUUR
Enig artikel
De gemeenteraad verleent een nominatieve toelage aan de Landelijke Gilden van Wingene en Zwevezele voor een bedrag van € 1.000,00 per Landelijke Gilde voor de organisatie van het Vijfde Wiel op maandag 15 augustus 2022.
Op 13 april 2022 diende het Gemeentelijk Feestcomité Wingene een aanvraag in om op zondag 1 mei 2022 een activiteit te organiseren naar aanleiding van de jaarlijkse meikermis. Op 17 juni 2022 volgde de aanvraag voor de organisatie van de muzikale omkadering tijdens de avondmarkt op woensdag 7 september 2022, de jaarlijkse afsluiter van de septemberkermis in Wingene centrum. De avondmarkt zelf wordt opnieuw georganiseerd door Woestijnzwijn.
Traditioneel vraagt het Gemeentelijk Feestcomité financiële (alsook logistieke) ondersteuning voor de organisatie van deze evenementen aan het gemeentebestuur. Jaarlijks zijn hiervoor nominatieve toelagen voorzien. Bovenop die voorziene toelagen wordt een extra toelage gevraagd voor een bedrag van € 1.000,00.
PROGRAMMA
Op zondag 1 mei 2022 organiseerde het Gemeentelijk Feestcomité Wingene 2 optredens ter gelegenheid van de jaarlijkse meikermis.
Volgende twee gekende, lokale bands stonden op het programma:
Het kostenplaatje voor de organisatie van dit evenement werd geraamd op € 4405,00.
Op woensdagavond 7 september 2022 organiseert het Gemeentelijk Feestcomité de muzikale omkadering tijdens de avondmarkt, de jaarlijkse afsluiter van de septemberkermis. Het programma ziet er als volgt uit:
- 18.00 uur: opwarming met Studio Medley
- 20.00 uur: optreden van Wim Soutaer & Charles Van Domburg
- 20.45 uur: ambiance met Studio Medley
Het kostenplaatje voor de organisatie van deze avond is geraamd op € 7952,14.
FINANCIËLE STEUN
In het Strategisch meerjarenplan 2020-2025 is een jaarlijkse nominatieve toelage van € 2.650,00 voorzien voor het Gemeentelijk Feestcomité Wingene voor de organisatie van deze 2 evenementen. Het college is bevoegd om deze nominatieve toelage toe te kennen, in uitvoering van het gemeenteraadsbesluit over de tweede wijziging aan het Strategisch meerjarenplan 2020-2025, waarbij de raad onder meer een aantal nominatieve toelagen goedkeurde. De organisator toont voldoende de besteding van deze toelage aan.
Daarnaast wordt voor de organisatie van beide evenementen, zoals vorige jaren, nog extra financiële steun gevraagd.
Bij vorige edities werden bijkomend steeds volgende toelagen voorzien:
- Zomerprogrammatie: € 1.875,00
Hiervoor is in het Strategisch meerjarenplan 2020-2025 geen budget voorzien. Het college is bevoegd om deze toelage toe te kennen, in uitvoering van de collegebeslissing van 1 februari 2005 over: Projectsubsidie Cultuur: vaststelling van de criteria voor de verdeling van de budgetten zomerprogrammatie.
- Extra toelage: € 1.000,00
Ook hiervoor is in het Strategisch meerjarenplan 2020-2025 geen budget voorzien. De mogelijkheid tot het toekennen van extra nominatieve toelages is een bevoegdheid van de gemeenteraad.
Het college kende op dinsdag 19 juli 2022 de nominatieve werkingstoelage van € 2.650,00 en de bijkomende toelage zomerprogrammatie van € 1.875,00 toe aan het Gemeentelijk Feestcomité. De extra toelage van € 1.000,00 moet worden toegekend door de gemeenteraad.
- het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, met in het bijzonder artikels 56 en 41, 23°
- het gemeenteraadsbesluit van 13 december 2021 over: Aanpassing 2 aan het strategisch meerjarenplan 2020-2025 van de gemeente - vaststelling
- de collegebeslissing van 1 februari 2005 over: Projectsubsidie Cultuur: vaststelling van de criteria voor de verdeling van de budgetten zomerprogrammatie
Bij de volgende aanpassing van het strategisch meerjarenplan 2020-2025 is volgend krediet te voorzien:
Extra nominatieve kermistoelage van € 1.000,00
- Raming MJP000613 Gemeentelijk Feestcomité Wingene
- Actie 04.01.02: We voorzien werkingstoelagen voor socio-culturele verenigingen (reglement)
- Verantwoordelijke dienst CULTUUR
- brief gericht aan het CBS voor logistieke en financiële ondersteuning dd 13 april 2022
- brief gericht aan het CBS voor logistieke en financiële ondersteuning dd 17 juni 2022
- uitbetalingsformulier
Enig artikel
De gemeenteraad kent een extra nominatieve toelage van € 1.000,00 toe aan het Gemeentelijk Feestcomité Wingene voor de organisatie van de meikermis 2022 en 'Wingene Swingt' 2022.
Tijdens enkele overlegvergaderingen betreffende het Landschapspark Bulskampveld werd ook de realisatie van een nieuwe provinciale fietsroute (Bulskampveldfietsroute) besproken.
Westtoer is bezig met een herwerking van alle provinciale fietsroutes.
In navolging van de overlegvergaderingen met Westtoer volgt een samenwerkingsovereenkomst tussen Westtoer en Gemeente Wingene in kader van de Bulskampveldfietsroute. In de overeenkomst staan de formaliteiten betreffende de realisatie van de fietsroute en ook de upgrade van de route tot een ‘erfgoedfietsroute’ in het kader van het Leaderproject ‘Landschapspark Bulskampveld vertelt… het verhaal van een streek’ met inrichting van enkele erfgoedhotspots.
De overeenkomst en andere infodocumenten zijn terug te vinden in bijlage. Gezien de overeenkomst voor minstens10 jaar wordt gesloten, wordt deze geagendeerd op de gemeenteraad.
het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 56
De overeenkomst kadert in de actie 03.05.04 van het strategisch meerjarenplan 2020-2025.
- overeenkomst Bulskampveldfietsroute
- traject BKV route
- voorbeeld infodrager
- ontwerp infobord voor op drager
- richtlijnen bewegwijzering
Enig Artikel
De gemeenteraad keurt de samenwerkingsovereenkomst met Westtoer inzake de vernieuwde Bulskampveldfietsroute goed.
De kermis met Bruegelmarkt, koers en avondmarkt te Wingene gaat door op vrijdag 2 september, zaterdag 3 september, zondag 4 september en woensdag 7 september 2022.
Deze kermis brengt gewoonlijk veel volk op de been. De gemeenteraad is bevoegd om de openbare rust preventief te regelen door een tijdelijke verordening vast te stellen voor de duur van de activiteiten. Met deze tijdelijke verordening krijgt de organisatie de toestemming om ambulante handel op hun evenement toe te laten of te weigeren.
Artikel 1
Op vrijdag 2 september, zaterdag 3 september, zondag 4 september en woensdag 7 september 2022 is het in de hierna volgende straten:
verboden te leuren, te venten met allerlei waren, tijdschriften of folders te verspreiden, reclamebladen rond te dragen, kramen op te slaan of manifestaties te houden op de openbare weg.
Artikel 2
Op dezelfde datum en tussen dezelfde uren is het verboden langs de openbare weg, alsook op plaatsen of lokalen die daartoe niet permanent zijn uitgerust, tijdelijke verkooppunten van drank en/ of eetwaren in te richten.
Artikel 3
Uitzonderingen op de verbodsbepalingen van artikel 1 en artikel 2 kunnen door de burgemeester verleend worden bij schriftelijke en ondertekende machtiging.
De Burgemeester wijst de plaats aan waar de activiteiten, waarvoor uitzonderlijke toelating verleend werd, dienen plaats te vinden.
Artikel 4
Indien zekere personen het verbod voorzien in artikel 1 en artikel 2 overtreden, zullen de waren waarmee zij leuren of venten, de tijdschriften of bladen die zij verkopen of ronddragen, de kramen die zij opstellen, de drank en eetwaren die zij verkopen, voor de duur van de looptijd van deze politieverordening worden in beslag genomen door de geïntegreerde politie. Deze zaken zullen op risico en kosten van de overtreder verwijderd worden en zullen hen na het einde van de loopduur van de verordening worden terugbezorgd.
Artikel 5
Overtreding van deze verordening wordt bestraft met een gevangenisstraf van één tot zeven dagen en/of met een geldboete van één tot vijfentwintig euro.
Artikel 6
Dit besluit wordt bekendgemaakt via het Loket voor Lokale Besturen.
Artikel 7
Afschrift van dit besluit wordt gestuurd aan de Gouverneur van West-Vlaanderen, griffie van de rechtbank van Eerste Aanleg te Brugge en aan de griffie van de Politierechtbank te Brugge.
Zwevezele koers gaat door op vrijdag 23 september 2022.
Een wielerwedstrijd brengt gewoonlijk veel volk op de been. De gemeenteraad is bevoegd om de openbare rust preventief te regelen door een tijdelijke verordening vast te stellen voor de duur van de activiteiten. Met deze tijdelijke verordening krijgt de organisatie de toestemming om ambulante handel op hun evenement toe te laten of te weigeren.
Artikel 1
Op vrijdag 23 september 2022 is het in de hierna volgende straten:
verboden te leuren, te venten met allerlei waren, tijdschriften of folders te verspreiden, reclamebladen rond te dragen, kramen op te slaan of manifestaties te houden op de openbare weg.
Artikel 2
Op dezelfde datum en tussen dezelfde uren is het verboden langs de openbare weg, alsook op plaatsen of lokalen die daartoe niet permanent zijn uitgerust, tijdelijke verkooppunten van drank en/ of eetwaren in te richten.
Artikel 3
Uitzonderingen op de verbodsbepalingen van artikel 1 en artikel 2 kunnen door de burgemeester verleend worden bij schriftelijke en ondertekende machtiging.
De Burgemeester wijst de plaats aan waar de activiteiten, waarvoor uitzonderlijke toelating verleend werd, dienen plaats te vinden.
Artikel 4
Indien zekere personen het verbod voorzien in artikel 1 en artikel 2 overtreden, zullen de waren waarmee zij leuren of venten, de tijdschriften of bladen die zij verkopen of ronddragen, de kramen die zij opstellen, de drank en eetwaren die zij verkopen, voor de duur van de looptijd van deze politieverordening worden in beslag genomen door de geïntegreerde politie. Deze zaken zullen op risico en kosten van de overtreder verwijderd worden en zullen hen na het einde van de loopduur van de verordening worden terugbezorgd.
Artikel 5
Overtreding van deze verordening wordt bestraft met een gevangenisstraf van één tot zeven dagen en/of met een geldboete van één tot vijfentwintig euro.
Artikel 6
Dit besluit wordt bekendgemaakt via het Loket voor Lokale Besturen.
Artikel 7
Afschrift van dit besluit wordt gestuurd aan de Gouverneur van West-Vlaanderen, griffie van de rechtbank van Eerste Aanleg te Brugge en aan de griffie van de Politierechtbank te Brugge.
Het project Sint-Jan fase 3 - Ruiseledesteenweg is een gecombineerd project tussen Aquafin NV, de provincie West-Vlaanderen en de gemeente Wingene.
Deze derde fase is de volgende in de saneringswerken van de groene clusters in de omgeving Sint-Jan en omvat in grote lijnen de heraanleg van de Ruiseledesteenweg vanaf de Beer tot aan de grens met Ruiselede. De werken zelf omvatten in grote lijnen de aanleg van een gescheiden rioleringsstelsel vanaf de Balgerhoekstraat tot net voorbij de Hekkestraat inclusief enkele zijstraten, de fietsverbinding tot de grens met Ruiselede en de vervanging van de bestaande betonnen weg door asfalt.
Op 20 april 2022 kon de nutsmaatschappij Fluvius een offerte overmaken voor het ondergronds brengen van de laagspanningsnetten in de zone 50 en een gedeelte in de zone 70 en het voorzien van nieuwe LED-verlichting.
De werken worden geraamd op 77.788,81 euro excl. btw.
In samenwerking met Aquafin NV, de provincie West-Vlaanderen en de gemeente Wingene staat binnenkort de heraanleg van de Ruiseledesteenweg op het programma.
Naar aanleiding van de coördinatievergadering met de nutsmaatschappijen werden de noodzakelijke verplaatsingen, vervangingen en verdiepingen van nutsleidingen in kaart gebracht. Samen met deze werken wensen we in de zone 50 alle nu nog bovengrondse leidingen ondergronds te brengen evenals een gedeelte van het bovengronds net in de zone 70. Dit gaat gepaard met het plaatsen van nieuwe en aangepaste openbare LED-verlichting.
Fluvius kon de gemeente twee offertes bezorgen.
Deel 1 - zone 50
Ruiseledesteenweg vanaf de Balgerhoekstraat tot aan Ruiseledesteenweg 141.
De kosten voor het ondergronds brengen van de bestaande laagspanningsleidingen en het openbaar verlichtingsnet bedragen in totaal 49.274,71 euro excl. btw (vrij van btw).
De kosten voor het ondergronds brengen van de bestaande (elektriciteits-) aansluitingen bedragen (19 stuks) 11.889,06 euro excl. btw (vrij van btw).
In deze bedragen vervat een minprijs voor het noodzakelijk verplaatsen van netpalen omwille van verkeerstechnische redenen.
De kosten voor de aanleg nieuwe openbare verlichting en werken aan bestaande openbare verlichting bedragen 22.395,87 euro excl. btw (btw verlegd).
Deze verlichting wordt via de samenwerking met Fluvius uitgevoerd via de budgetten 'licht als dienst' in het kader van de verLEDding voor 2030 en dienen niet voorzien te worden.
Te voorzien zone 50: 61.163,77 euro excl. btw (vrij van btw).
Deel 2 - zone 70
Ter hoogte van de overzijde Ruiseledesteenweg 145 tot Ruiseledesteenweg 106 is op vandaag een bovengronds net aanwezig.
Dit net gaat bovengronds richting de Keukelstraat via de Ruiseledesteenweg 149/151.
Aangezien deze palen verplaatst dienen te worden en deze in de toekomst niet geplaatst mogen worden tussen fietspad en rijweg aan de noordzijde van de Ruiseledesteenweg, is het voorstel deze ondergronds te brengen.
De kosten voor het ondergronds brengen van de bestaande laagspanningsleidingen en het openbaar verlichtingsnet bedragen in totaal 16.625,04 euro euro excl. btw (vrij van btw).
In dit bedrag vervat een minprijs voor het noodzakelijk verplaatsen van netpalen omwille van verkeerstechnische redenen.
De kosten voor de aanleg nieuwe openbare verlichting en werken aan bestaande openbare verlichting bedragen 19.997,13 euro excl. btw (btw verlegd).
Deze verlichting wordt via de samenwerking met Fluvius uitgevoerd via de budgetten 'licht als dienst' in het kader van de verLEDding voor 2030 en dienen niet voorzien te worden.
Te voorzien zone 70: 16.625,04 euro excl. btw (vrij van btw).
- wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
- wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
- wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.
- Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
- Bestuursdecreet van 7 december 2018.
- koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
- koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
- de gemeenteraadsbeslissing van 5 december 1990 - goedkeuring van de rationalisering van de energiesector waardoor de verdeling van gas, elektriciteit en openbare verlichting met ingang van 01 januari 1991 aan de intercommunale Gaselwest wordt toevertrouwd.
- de gemeenteraadsbeslissing van 28 oktober 2019 - goedkeuring 'Fluvius openbare verlichting en de toetreding tot Gaselwest voor de activiteit openbare verlichting'.
- de gemeenteraadsbeslissing van 29 juni 2020 - goedkeuring van de Riopact samenwerkingsovereenkomst - addendum voor Sint-Jan fase 3 en fase 4.
- het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 tot vaststelling van het begrip dagelijks bestuur inzake de bevoegdheidsverdeling tussen de gemeenteraad en het college van burgemeester en schepenen.
De nodige budgetten zijn in zijn geheel voorzien via de budgetten van het MJP 2020-2025 maar nog niet op de juiste raming gealloceerd.
Raming - MJP000044 Wegenis- en rioleringsproject Sint-Jan Fase 3 - Ruiseledesteenweg en zijstraten: elektriciteitswerken
Actie - 01.01.16: Wegenis- en rioleringsproject Sint-Jan Fase 3 - Ruiseledesteenweg en zijstraten
Verantwoordelijke dienst - Externe Werken
Het nodige budget wordt naar dit ramingsnummer verschoven.
Bijlage 1 - offerte zone 50
Bijlage 2 - offerte zone 70
Bijlage 3 - plan zone 50
Bijlage 4 - plan zone 70
Artikel 1
De gemeenteraad keurt goed de plannen voor het project 'Sint-Jan Fase 3 - aanpassingen aan nutsinfrastructuur in de Ruiseledesteenweg (zone 50)' ten bedrage van 61.163,77 euro en 'Sint-Jan Fase 3 - aanpassingen aan nutsinfrastructuur in de Ruiseledesteenweg (zone 70)' ten bedrage van 16.625,04 euro. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. Bedragen vrij van btw.
Artikel 2
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking na raadpleging van 1 leverancier omdat Fluvius de enige leverancier is met bevoegdheid over het elektriciteitsnet.
Het project Sint-Jan fase 3 - Ruiseledesteenweg is een gecombineerd project tussen Aquafin NV, de provincie West-Vlaanderen en de gemeente Wingene.
Deze derde fase is de volgende in de saneringswerken van de groene clusters in de omgeving Sint-Jan en omvat in grote lijnen de heraanleg van de Ruiseledesteenweg vanaf de Beer tot aan de grens met Ruiselede. De werken zelf omvatten in grote lijnen de aanleg van een gescheiden rioleringsstelsel vanaf de Balgerhoekstraat tot net voorbij de Hekkestraat inclusief enkele zijstraten, de fietsverbinding tot de grens met Ruiselede en de vervanging van de bestaande betonnen weg door asfalt.
Op 7 april 2022 kon de nutsmaatschappij De Watergroep een offerte overmaken voor het lokaal verdiepen van verschillende waterleidingen (dwarsingen met rioleringen, boordstenen fietspad) en aanpassingen aan de aftakkingen.
De werken worden geraamd op 93.344,00 euro vrij van btw.
In samenwerking met Aquafin NV, de provincie West-Vlaanderen en de gemeente Wingene staat binnenkort de heraanleg van de Ruiseledesteenweg op het programma.
Naar aanleiding van de coördinatievergadering met de nutsmaatschappijen werden de noodzakelijke verplaatsingen, vervangingen en verdiepingen van nutsleidingen in kaart gebracht. De Watergroep kon Aquafin NV een offerte bezorgen van 24.745 euro vrij van btw.
De gemeente ontving twee offertes.
Het gemeentelijk aandeel start vanaf de toekomstige verkeerspoort tussen de Ruiseledesteenweg 141 en Ruiseledesteenweg 143 en loopt tot aan de grens met Ruiselede.
Deel 1 - aanpassingen leidingen
De kosten voor de aanpassingen bedragen 87.840,00 euro excl. btw (vrij van btw).
Er worden op een 15tal plaatsen verspreid over de Ruiseledesteenweg en zijstraten verschillende lokale verdiepingen van de waterleiding uitgevoerd.
Deze zijn telkens ter hoogte van doorsteken van toekomstige rioleringsbuizen.
Deel 2 - aanpassingen aan aftakkingen
De kosten voor de aftakkingen bedragen 5.504,00 euro excl. btw (vrij van btw).
Ter hoogte van de te verdiepen waterleiding zitten op enkele plaatsen ook aftakkingen van woningen en bedrijven.
Deze worden mee vernieuwd.
- wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
- wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
- wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.
- Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
- Bestuursdecreet van 7 december 2018.
- koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
- koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
- de gemeenteraadsbeslissing van 29 juni 2020 - goedkeuring van de Riopact samenwerkingsovereenkomst - addendum voor Sint-Jan fase 3 en fase 4.
- het besluit van de gemeenteraad van 28 januari 2019 tot vaststelling van het begrip dagelijks bestuur inzake de bevoegdheidsverdeling tussen de gemeenteraad en het college van burgemeester en schepenen.
De werken worden geraamd op 93.344,00 euro vrij van btw en zijn één-op-één te herleiden tot de rioleringswerken.
Raming - MJP000043 Wegenis- en rioleringsproject Sint-Jan Fase 3 - Ruiseledesteenweg en zijstraten: rioleringswerken
Actie - 01.01.16: Wegenis- en rioleringsproject Sint-Jan Fase 3 - Ruiseledesteenweg en zijstraten
Verantwoordelijke dienst - Externe Werken
Bijlage 1 - offerte leidingen
Bijlage 2 - offerte aftakkingen
Bijlage 3 - plan aanpassingswerken De Watergroep
Artikel 1
De gemeenteraad keurt goed de plannen voor het project 'Sint-Jan Fase 3 - aanpassingen aan waterleiding Ruiseledesteenweg'. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De kostprijs bedraagt 93.344,00 euro vrij van btw.
Artikel 2
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking na raadpleging van 1 leverancier omdat De Watergroep de enige leverancier is met bevoegdheid over het waterleidingsnet.
Op 22 juni 2022 ontving de gemeente van de sociale huisvestingsmaatschappij Tieltse Bouwmaatschappij een schrijven waarin wordt gevraagd om tegen uiterlijk 23 september 2022 een advies uit te brengen over het traject dat zij willen doorlopen om tegen uiterlijk 30 juni 2023 deel uit te maken van de woonmaatschappij die in het werkingsgebied, waar onze gemeente deel van uitmaakt, zal worden gevormd.
In het traject naar het vormen van een eengemaakte woonmaatschappij voor het werkingsgebied tegen 1 januari 2023, kunnen sociale huisvestingsmaatschappijen, die er pas tegen 30 juni 2023 zullen in slagen om aan alle voorwaarden tot erkenning als woonmaatschappij te voldoen, ofwel door zich zelf om te vormen tot woonmaatschappij, ofwel door een herstructurering (fusie, splitsing...) door te voeren met een andere woonmaatschappij of met een sociale huisvestingsmaatschappij, die kan aantonen dat die zich kan omvormen tot woonmaatschappij, een verlenging van de hun erkenning als sociale huisvestingsmaatschappij tot 30 juni 2023 bekomen.
Daartoe moet zij een aanvraag indienen bij het agentschap Wonen-Vlaanderen. Daarbij moet de aanvragende sociale huisvestingsmaatschappij aantonen dat ze zich uiterlijk op 30 juni 2023 zal kunnen omvormen tot woonmaatschappij, mede ondersteund door een stappenplan en een advies van de lokale besturen uit het werkingsgebied (art 223, §2, 2de lid van het BVR van 17/12/2022 tot wijziging van verschillende besluiten over wonen).
Omdat op korte termijn ook een erkenningsaanvraag als woonmaatschappij zal moeten worden ingediend, waarbij eveneens een advies is vereist van de gemeenteraad omtrent de lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering (art. 4.98 §1 3°, punt k van het BVCW van 2021), en op basis van het stappenplan al geheel duidelijk kan zijn welke SHM’s uit het werkingsgebied zich zullen omvormen tot de unieke woonmaatschappij, kan ontworpen artikel 3 van deze beslissing meteen ook dienstig zijn voor het verplichte advies van de gemeenteraad bij de erkenningsaanvraag als woonmaatschappij, die binnen enkele maanden kan worden verwacht.
In het aanvraagformulier voor de erkenning in bijlage zit ook het stappenplan voor de omvorming tot woonmaatschappij. De aanstelling van de externe begeleiding hiervoor gebeurt in de maanden juni tot oktober.
- het decreet van 22 december 2017 betreffende het lokaal bestuur, artikel 40
- het decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, waarbij een regelgevend kader met betrekking tot de woonmaatschappijen wordt gecreéerd
- het besluit van de Vlaamse Regering van 17 december 2021 tot wijziging van verschillende besluiten over wonen
- de Viaamse Codex Wonen van 2021
- het Besluit Viaamse Codex Wonen van 2021
- brief Tieltse Bouwmaatschappij met ontwerp-aanvraag tot verlenging van de erkenning als SHM (en stappenplan voor de omvorming) en modelbeslissing voor de gemeenteraad
Artikel 1
De gemeenteraad neemt kennis van de aanvraag tot verlenging van de erkenning van de sociale huisvestingsmaatschappij Tieltse bouwmaatschappij tot en met 30 juni 2023.
Artikel 2
De gemeenteraad geeft als advies aan de Vlaamse Regering dat het bij voormelde aanvraag gevoegde stappenplan naar de woonmaatschappij voldoet aan de doelstellingen van de gemeente.
Artikel 3
De gemeenteraad stelt in het kader van de procedure vermeld in artikel 4.98 §1 tweede lid, 2°, punt k van het BVCW van 2021 vast dat de aldus te vormen woonmaatschappij zal zorgen voor voldoende lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering.
Artikel 4
Deze beslissing wordt bezorgd aan de Tieltse Bouwmaatschappij.
Tijdens de gemeenteraad van juni vroeg onze fractie om een stand van zaken over de aanbestedingsprocedure en kostprijs van het Keizerspark. In juni werden de ontvangen offertes - voor de loten 1 (ruwbouw) en 2 (technieken) voor het gemeentehuis en het vrijetijdscentrum- op dat moment nagezien door het ontwerpteam. De verbintenistermijn van deze offertes loopt tot en met 21 november 2022. Tot die tijd kan beslist worden om al dan niet te gunnen of kan er een verlenging van de verbintenistermijn worden aangevraagd aan de aannemers. Uit de offertes bleek dat er op dit moment ruim 4 miljoen euro meer budget nodig zou zijn voor het project. Voorlopig zou de totale geraamde kost van het Keizerspark komen op 17,37 miljoen euro i.p.v. de origineel geraamde kost van 13,2 miljoen euro.
Als N-VA-fractie stellen we ons constructief en kritisch op tegenover de plannen en hebben we in het verleden meermaals onze grote bezorgdheid geuit over de kostprijs van dit project. We herhaalden in juni nogmaals onze oproep om uiterst voorzichtig te zijn bij de aanbesteding en vroegen om het project desnoods uit te stellen of om bepaalde deelprojecten van de site – in bijzonder de renovatie van het gemeentehuis - eerst uit te voeren. Omdat de geraamde kostprijs van het project te hoog was, werden de plannen gepauzeerd en kondigde het gemeentebestuur aan dat het in de komende maanden de verschillende scenario’s zou bekijken.
Daarom stel ik u graag de volgende vragen:
Raadslid Pieter-Jan Verhoye licht zijn mondelinge vraag toe.
Burgemeester Lieven Huys antwoordt als volgt:
"Het bestuur analyseerde de ingediende offertes en de gevolgen daarvan voor de totaalprijs van het project. De officiële beslissing tot niet-gunning is momenteel in voorbereiding ter agendering in het college van burgemeester en schepenen en directiecomité AGB.
Het college van burgemeester en schepenen is samen met betrokken diensten momenteel verschillende alternatieve scenario’s aan het onderzoeken. Het is nog te vroeg om een voorkeurscenario aan te duiden. De timing zal sterk afhankelijk zijn van het scenario waarop verder gewerkt zal worden."
- het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad vastgesteld in zitting van 28 januari 2019 en laatst gewijzigd in zitting van 22 november 2021, artikel 29
De laatste weken werd onze gemeente terug geconfronteerd met meldingen van vandalisme en overlast rond het Kasteelpark. Recent werd ook het badhuis en koetshuis beklad met graffiti door vandalen. Het gemeentebestuur liet weten dat er een gespecialiseerde firma zou moeten worden ingeschakeld om alle graffiti te verwijderen. Het gemeentebestuur liet ook weten dat het camera’s zal hangen
We horen ook bij inwoners dat er bij het nabijgelegen skatepark en de Zwaluw steeds meer overlast is. Bij meerdere inwoners heerst er een onveiligheidsgevoel – in het bijzonder ’s avonds/’s nachts – rond de sporthal. Het is een oud zeer en de problematiek verplaatst zich helaas gemakkelijk wanneer er tijdelijk extra patrouilles en/of surveillance is.
Daarom stel ik u graag de volgende vragen:
Raadslid Pieter-Jan Verhoye licht zijn mondelinge vraag toe.
Burgemeester Lieven Huys antwoordt als volgt:
"(1) Hoeveel meldingen heeft de gemeente en politiezone ontvangen van overlast en vandalisme dit jaar? Hoeveel meldingen heeft de gemeente en politiezone ontvangen die specifiek handelden over overlast van vandalisme rond de site Kasteelpark-sporthal-skatepark?
Mijn aanvoelen is dat het héél goed meevalt wat meldingen betreft van vandalisme in die buurt. De gegevens zijn opgevraagd bij de wijkpolitie, maar er is tot op vandaag geen antwoord ontvangen. De burgemeester geeft mee om zich rechtstreeks te wenden tot Politiezone Regio Tielt.
(2) Is er reeds zicht op de timing van de opknapbeurt van het koetshuis en badhuis?
De schilderwerken worden begin volgend jaar voorzien. De week van 29 augustus wordt de graffiti verwijderd.
(3) Welke stappen heeft het gemeentebestuur reeds genomen om deze problematiek aan te pakken? Welk type camera’s zijn er actief in het Kasteelpark? In hoeverre is het gemeentebestuur bereid om vaste camera’s te hangen aan het gebouw van sporthal de Zwaluw, aan de kant van het skatepark?
Het gemeentebestuur beschikt over twee tijdelijke vaste bewakingscamera’s die alternerend op verschillende locaties worden geplaatst. Doel van deze camera’s is vandalisme en overlast te voorkomen en bewijslast van vandalisme te verzamelen. De prioritaire locaties zijn aangeduid bij collegebesluit (23/12/2019), maar kunnen volgens noodzaak worden uitgebreid wat ook wordt toegepast. Het skatepark is één van die prioritaire locaties.
Op vandaag is er geen intentie om vaste camera's te voorzien."
- het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad vastgesteld in zitting van 28 januari 2019 en laatst gewijzigd in zitting van 22 november 2021, artikel 29
Wij verwijzen naar onze 2 mondelinge vragen op de gemeenteraad van 27 juni rond de renovatie van het Parochiaal Centrum en de bouw van het Keizerpark.
Kort vóór deze gemeenteraad werd aangekondigd dat de bouw van het Keizerspark zou uitgesteld worden wegens de onzekere economische situatie.
Wat de renovatie van het Parochiaal Centrum betreft , gaf U, in antwoord op onze mondelinge vraag aan, dat de renovatie van het Parochiaal centrum eveneens “on hold” zou gezet worden.
In het verslag van het College van Burgemeester en Schepenen van 12 juli, punt 5 wordt er gemeld dat er 3 offertes binnengekomen zijn voor de renovatie van het Parochiaal Centrum en dat U tot 05 september de tijd hebt om op deze offertes in te gaan of maw te gunnen.
Verder staat er te lezen dat U de beslissing om te gunnen wenst uit te stellen tot begin september, omdat er nog geen uitsluitsel is over het Keizerspark.
Het gaat hier over een aantal tegenstrijdige beweringen :
Vandaar onze vraag :
Raadslid Fabienne Allaert licht har mondelinge vraag toe.
Burgemeester Lieven Huys antwoordt als volgt:
"(1) Welke beslissing is er uiteindelijk genomen rond de renovatiewerken van het Parochiaal Centrum? Worden deze uitgesteld of gaat U de opdracht gunnen?
Het college van burgemeester en schepenen heeft in zitting van 29 augustus 2022 beslist op de opdracht tot renovatiewerken van het parochiaal centrum niet te gunnen gezien de onduidelijkheid omtrent de toekomstige evolutie van het Keizerspark. De uiterste datum van gunning was 5 september.
(2) Wordt het project Keizerspark uitgesteld of niet ?
Het bestuur analyseerde de ingediende offertes en de gevolgen daarvan voor de totaalprijs van het project. De officiële beslissing tot niet-gunning is momenteel in voorbereiding ter agendering in het college van burgemeester en schepenen en directiecomité AGB.
Het college van burgemeester en schepenen is samen met betrokken diensten momenteel verschillende alternatieve scenario’s aan het onderzoeken. Het is nog te vroeg om een voorkeurscenario aan te duiden. De timing zal sterk afhankelijk zijn van het scenario waarop verder gewerkt zal worden."
- het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad vastgesteld in zitting van 28 januari 2019 en laatst gewijzigd in zitting van 22 november 2021, artikel 29
Namens Gemeenteraad,
Jurgen Mestdagh
Algemeen directeur
Hendrik Verkest
Raadslid